Wednesday, March 14, 2012

Budinca de quinoa cu fructe


Budinca de quinoa cu fructe

Vegan quinoa pudding with mango
Prima mea experienta culinara cu quinoa a fost traumatizanta de-a dreptul. Am facut un pilaf cu legume pentru ca vazusem ca este unul dintre modurile cele mai simple de a gati aceasta cereala. Insa habar n-aveam ca trebuie spalata temeinic inainte de a o prepara. Era atat de curatica si frumoasa incat am zis ca nu este nevoie. A rezultat insa un pilaf cu gust de… peste! Nu exagerez dar exact asa avea gust. Atunci mi-am zis ca nu mai incerc in veci quinoa. Intre timp insa am aflat ca aceasta trebuie spalata bine si ca gustul ei aduce mai degraba a nuca decat a peste. Asa ca i-am mai acordat o sansa…
colaj quinoa
Pentru cei care nu stiu foarte multe despre aceasta cereala miraculoasa, iata cateva informatii de baza:
  • este o cereala straveche, de pe vremea incasilor
  • este cel mai bun inlocuitor pentru carne, continand foarte multe proteine si fibre
  • contine fier, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc,vitaminele A, C, D, E, K şi vitamine din grupa B-urilor. 
  • boabele de quinoa incoltite sunt recomandate pentru tratarea tulburarilor cauzate de ficatul lenes: oboseala, alergii, balonare, indigestie cronica, puls slab
  • conţine mai mult calciu decat laptele!
Asadar aceasta planta este o adevarata mina de sanatate. Din pacate una prea putin cunoscuta si exploatata in bucataria noastra, dar extrem de apreciata in afara. Aceasta poate fi folosita atat pentru a prepara mancaruri sarate cat si dulciuri.
Mango and quinoa
Budinca de fata este extrem de consistenta, cred ca e unul dintre cele mai consistente deserturi mancate vreodata asa ca se preteaza excelent si la micul dejun. Se face relativ rapid, este cremoasa iar bobitele de quinoa se sparg in dinti, avand o textura interesanta. Eu am optat pentru un topping de mango insa voi puteti folosi orice alt fruct va place.
Budinca de quinoa (pt 3-4 portii, reteta Cannelle-Vanille)
  • 3 cani lapte de soia (aproximativ 720 ml)
  • 1 cana quinoa
  • 1/4 cana zahar brun (eu am folosit sucanat, e zaharul brun evaporat, neprocesat)
  • 1 pastaie vanilie
  • 1 praf de sare
  1. Quinoa se pune intr-o sita si se spala in mai multe ape. Aveti grija ca sita sa fie deasa pentru ca boabele de quinoa sunt marunte si pot cadea usor din ea.
  2. Intr-o carticioara se pune laptele, zaharul, pastaia crestata de vanilie si sarea. Se dau in clocot, la foc mediu.
  3. Cand laptele fierbe, se da focul incet si se pune quinoa. Se amesteca incontinuu timp de 30 minute, pana cand quinoa se umfla si laptele se evapora, formand o crema usoara.
  4. Se toarna in pahare sau boluri, se lasa sa se raceasca si se serveste cu fructe. Se pastreaza la frigider. Rece este delicioasa.

No comments:

Post a Comment