Wednesday, April 4, 2012

Trufe de ciocolata


Trufe de ciocolata

Chocolate truffles
Ma ia cate-odata o pofta nebuna de ceva dulce dar tot ce pot gasi dulce in camara sunt merele si uneori bananele. Satula fiind de atatea fructe (nu am mai cumparat dulciuri din comert de luni bune si sincer vorbind – sunt mandra de mine!) m-am decis sa-mi prepar propria ciocolata de casa. Neagra. Brrr… niciodata nu am iubit ciocolata neagra. Dar am zis sa-i dau o sansa, sa vad cum o iesi. Si ca sa capete un aer mai intersant si mai apetisant, am transpus-o in niste forme adorabile, de trufe. Mmmm, yum! Delicioasa combinatia de cioco neagra cu fistic. My fave!
Si pana la urma ciocolata neagra nu e chiar asa rea… E chiar neasteptat de buna. O fi din cauza ca am preparat-o cu manutele mele? O fi… Dar am zis: e buna, buna!
Trufe de ciocolata neagra (raw vegan)
- 1/3 cana unt de cacao topit (intr-un vas pe bain-marie)
- 1/4 cana sirop agave (de la magazinele “dm” sau cele bio)
- 1/4 l-ta esenta pura de vanilie (reteta aici sau de vanzare aici)
- 1/2 cana cacao
- 1 varf cutit de sare
- fistic crud maruntit, cacao, cocos razuit
Se amesteca toate ingredientele intr-un bol, avand grija sa faceti acest lucru destul de repede deoarece untul de cacao se incheaga repede.
Lasati compozitia sa se raceasca in frigider pentru cateva ore, pana se mai intareste dar este inca destul de maleabila. Luati compozitie cu o lingurita si modelati bilute pe care le tavaliti apoi prin fistic, cacao, cocos.
Lasati bilutele la rece si scoateti-le doar in momentul servirii.
Sunt cremoase, aromate iar “baia” de fistic le prieste de minune. Mmm, se topesc pur si simplu in gura (si de pe farfurie)…
Like in a fairytale
Trucuri si sfaturi
* NU inlocuiti untul de cacao cu unt de cocos sau de palmier! Acest tip de unt nu se poate inlocui in nicio reteta unde este prezent. De ce? Are punctul de topire mult mai inalt decat celelate tipuri de unt vegetal si deci, este mai rezistent la temperatura camerei, netopindu-se asa usor. Apoi, are gustul specific, de cacao, care confera acestui desert aroma unica si o cremozitate aparte. Desi mai scump, este o investitie excelenta, el putand fi folosit in nenumarate deserturi dar si la gatit legume la tigaie.
* Puteti inlocui siropul de agave cu siropul de artar sau miere. Siropul de artar va conferi insa o alta aroma trufelor, de caramel. Daca alegeti insa miere, folositi doar mierea limpede, necristalizata si la temperatura camerei!
* Esenta pura de vanilie, pe langa faptul ca este mai gustoasa, este si mult mai sanatoasa. Va recomand sa nu o inlocuiti cu esenta ieftina din comert.
* Este important ca toate ingredientele sa fie de calitate si la temperatura camerei. Astfel succesul este garantat.



No comments:

Post a Comment