Wednesday, April 4, 2012

Macaroons cu cocos si capsuni


Macaroons cu cocos si capsuni

macaroons
Exista o confuzie generala iscata de cele doua cuvinte frantuzesti “macarons” si “macaroons”. Multi le confunda si le considera ca fiind unul si acelasi lucru. Si eu am crezut la fel, insa pana de curand cand am aflat ca exista o diferenta uriasa intre cele doua cuvinte, respectiv retete.
Termenul de “macarons” se foloseste pentru a descrie un desert emblematic pentru bucataria frantuzeasca, un soi de pricomigdale insa mult mai fine si mai sofisticate, in numar de doua si lipite laolata cu o crema rafinata de ciocolata, vanilie, fructe sau chiar dulceata. Desi nu mai mananc oua, mai am un pitic pe creier – si anume sa gust cateva macarons de la renumita cofetarie Laduree din Paris…
Macaroons” descrie, in schimb, un desert pe baza de fulgi de cocos si albus de ou, rumenit frumos in cuptor.
Evident ca nu toate preparatele se pot reproduce in varianta vegana/raw vegan asa ca a trebuit sa spun “pas” frumoaselor macarons si sa accept reteta de macaroons cu fulgi de cocos si capsuni. Raw. Vegan. Deci fara ou, fara foc.
Nu am mancat niciodata macaroons asa ca nu pot face o paralela intre gustul originalului si cel al copiei insa am ramas foarte incantata de textura si aroma delicateselor mele crude: crocante in afara, moi in interior, aromate si foarte fine – cred ca sunt un cadou ideal pentru un iubitor de lucruri fine dar sceptic in ceea ce priveste raw food.
Strawberry-coconut macaroons
Macaroons cu nuca de cocos si capsuni
- 1 cana capsuni inghetate
- 1/3 cana curmale fara samburi
- 1/3 cana sirop de agave sau miere (puteti pune mai putina pt a nu fi f dulci – cam 1/2 cana)
- 1 lg esenta pura de vanilie
- 2 cani nuca de cocos
Clatiti capsunile printr-un jet de apa calduta.
Mixati in robot primele patru ingrediente pana rezulta un sos omogen. Adaugati nuca de cocos si mai mixati pana la omogenizare.
Folosindu-va de o lingura mica de inghetata, formati bilute.
Puneti bilutele in tavile aparatului de deshidratat si deshidratati-le pana cand sunt crocante in exterior dar moi in interior.
Se pastreaza in borcane inchise in frigider pentru o saptamana.


No comments:

Post a Comment